کد خبر : 206480
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 بهمن 1401 - 15:36

۱۰۰ درصد تسهیلات بازسازی ناوگان حمل‌ونقل مسافر استان جذب شد

۱۰۰ درصد تسهیلات بازسازی ناوگان حمل‌ونقل مسافر استان جذب شد

به گزارش ایلنا ،  مرتضی شیروانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متوسط عمر ناوگان مسافربری استان در بخش اتوبوس ۹ سال، مینی بوس ۳۵ سال و سواری کرایه ۱۳ سال است و متوسط عمر ناوگان در سطح کشور دربخش اتوبوس ۱۳ سال، مینی بوس ۲۷ سال و سواری کرایه ۱۲ سال است. وی ادامه

۱۰۰ درصد تسهیلات بازسازی ناوگان حمل‌ونقل مسافر استان جذب شد

به گزارش ایلنا ،  مرتضی شیروانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متوسط عمر ناوگان مسافربری استان در بخش اتوبوس ۹ سال، مینی بوس ۳۵ سال و سواری کرایه ۱۳ سال است و متوسط عمر ناوگان در سطح کشور دربخش اتوبوس ۱۳ سال، مینی بوس ۲۷ سال و سواری کرایه ۱۲ سال است.

وی ادامه داد: در بخش اتوبوسرانی موقعیت استان مناسب و رتبه سوم کشور را داریم، کمااینکه در بخش سواری کرایه عمر ناوگان استانی با کشوری اختلافی چشمگیری ندارد. در بخش مینی‌بوس رانی و سواری کرایه باید برای نوسازی ناوگان مذکور چاره اندیشی و تسهیلات مناسبی به مالکین اختصاص داده شود. همچنین میانگین عمر ناوگان باری استان ۱۸ سال و میانگین عمر ناوگان باری کشوری ۱۹/۹۱ سال است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان به وضعیت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ اشاره کرد و افزود: سهم اعتبار بازسازی ناوگان مسافربری موضوع تسهیلات تبصره ۱۸ استان لرستان ۲۱۴ میلیارد ریال بوده است،که تمام اعتبار موصوف به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شده و در اختیار مالکان ناوگان قرار گرفته و اقدام به بازسازی ناوگان شده‌اند.

شیروانی اضافه کرد: به ۸۸ دستگاه شامل ۱۳ دستگاه اتوبوس و ۷۵ دستگاه مینی بوس ، وام بازسازی پرداخت گردیده است و پیش بینی می شود تمام اعتبار ابلاغی سهم بازسازی ناوگان مسافری به مالکان پرداخت شده و در صورت تخصیص مجدد مابقی ناوگان که نیاز به بازسازی دارند اقدام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، به عواملی اصلی فرسودگی ناوگان استان اشاره کرد و افزود: به غیر از گذر سال، حمل بار بیشتر از حد مجاز (اضافه تناژ)، موقعیت توپوگرافی استان و صعب‌العبور بودن مسیرهای مواصلاتی و همچنین وجود گردنه‌های متعدد در سطح استان و نیز قطعات یدکی تقلبی از مهمترین عواملی هستند که باعث گردیده ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش بار و مسافربری مستهلک و فرسوده شده‌اند.

شیروانی تصریح کرد: همین عوامل در کنار افزایش قیمت قطعات یدکی، عدم وجود تسهیلات مناسب با نرخ بهره پایین برای بازسازی و نوسازی ناوگان، شیوع بیماری کرونا در سال های اخیر و فعالیت غیر مجاز مسافربرهای شخصی در حمل و نقل برون شهری مسافر باعث کاهش میزان سطح درآمدی شرکت های حمل و نقل، رانندگان و مالکان ناوگان شده است.

 

منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.