علی یار، سرقبرت شیرسنگی می گذارم
روزبه کردونی در یادداشتی با عنوان «علی یار، سرقبرت شیرسنگی می گذارم» نوشت: سه دهه پیش اولین بار با مفهوم شیرسنگی در سکانس پایانی فیلم شیرسنگی، علی یار سرقبرت، شیرسنگی می گذارم، آشنا شدم. اینکه فرهنگ و آداب شیرسنگی خوب است یا بد است، منطقی است یا غیر منطقی موضوع این یادداشت کوتاه نیست. آنچه
روزبه کردونی در یادداشتی با عنوان «علی یار، سرقبرت شیرسنگی می گذارم» نوشت: سه دهه پیش اولین بار با مفهوم شیرسنگی در سکانس پایانی فیلم شیرسنگی، علی یار سرقبرت، شیرسنگی می گذارم، آشنا شدم. اینکه فرهنگ و آداب شیرسنگی خوب است یا بد است، منطقی است یا غیر منطقی موضوع این یادداشت کوتاه نیست.
آنچه باید متذکر شد این است که منطقی نیست، اثرگذار نیست و قابل دفاع نیست، که از یکسو در کشور یک فرهنگ و آداب قومی( شیرسنگی) تبلیغ، فرهنگ سازی، نماد سازی و سمبل سازی شود، در جشنواره های مختلف از فجر تا جشنواره عمار از کارگردان فیلم تقدیر شود، بنیاد های فرهنگی مثل روایت فتح به پاس چهار دهه فعالیت حرفهای و متعهدانه در عرصه سینمای انقلاب اسلامی به کارگردان و فیلمنامه نویس فیلم شیرسنگی لوح تقدیر و منقوش به سردار شهید سلیمانی بدهند، رئیس صداوسیما( پیمان جبلی) از این کارگردان تقدیر کند، شبکه های مختلف صداوسیما بعد از ۳۵ سال فیلم را پخش کنن ، خبرگزاری های کشور شیر سنگی را نماد عزت ملت و سمبل شجاعت بدانند اما همزمان اراده شود با این فرهنگ و سنت و آداب قومی مقابله قهری شود. این استاندارد دوگانه در حکمرانی ، منطقی ، اثرگذار و اعتماد آفرین نیست.
منبع:ایلنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0